Alla inlägg under maj 2008

Av Evigt älskad - 19 maj 2008 09:36

"Att lära känna, dig är min längtan,

att lära känna dig.

Att komma nära, nära ditt hjärta,

se vem du verkligen är.

Du är min far och jag är ditt barn

och jag vet att du älskar mig.

Att vara i din närhet, höra dig tala,

det är det enda för mig" 


Det här är texten till en fin sång som jag lärde mig i tonåren. Den har följt mig sedan dess och är en av mina favoriter. När jag sjunger denna sång blir jag varm inom mig och tacksam för allt som Gud ger mig.   

Av Evigt älskad - 14 maj 2008 12:47

Försök ta tillvara allt gott som livet ger.

Se det stora i det lilla så kan guldkornen bli fler.


Ge dit tid att reflektera i en stund av lugn och ro.

Låt sanningen bli vetskap men släpp även fram din tro.


Och när du möter mörker och livets tvära kast

- känn då hur livet rör sig och ljuset får kontrast.


Känn att du får styrka av det som gör dig svag

- att där finns nåt att lära av allt som sker var dag.  

Av Evigt älskad - 6 maj 2008 07:31

Vi är inte här på jorden bara för att leva här en stund. Nej, det finns en mycket större mening med våra liv. Gud vill ha första platsen i allas liv. Han kallar på oss alla. Jag har valt att ge honom första platsen i mitt liv. Allt det andra kommer på andra plats.


Hans rike har inga gränser. Det är han som har makten över ALLT. Hans tron är ställd i himlen. Himlen är målet för alla troende :-) Här på jorden är vi bara besökare och vi är på väg mot samma mål.   

Av Evigt älskad - 5 maj 2008 10:19

Ditt liv är så mycket mer än du förstår! Tänk på det en stund :-) 

Av Evigt älskad - 5 maj 2008 10:18

Det var inte meningen att det skulle bli hur många likadana inlägg som helst 2/5. Vet inte vad som hände, men det blev sådär 30 likadana inlägg! Var verkligen inte meningen. :-)

Av Evigt älskad - 2 maj 2008 01:00

"Kom till mig så ska jag ge vila åt alla er som arbetar hårt och stapplar under tunga bördor. Gå in under mina villkor och låt mig undervisa er! Jag är mild och ödmjuk. Hos mig finner ni det som ger ert liv ro och vila, och jag tvingar inga tunga bördor på er."

Av Evigt älskad - 1 maj 2008 11:36


Jesus undervisade på en bergssluttning. I Bergspredikan förklarade Jesus sin syn på de tio budorden och övriga av Gud givna regler i Moseböckerna i Gamla testamentet. Ställning, makt och pengar är inte viktiga i hans rike, utan det som räknas är hjärtats trohet och lydnad. Varje saligprisning i Bergspredikan säger hur man ska bli lycklig och tillfredställd. För att uppleva den djupaste lyckan, alltså glädje och hopp, måste vi dra oss närmare Gud genom att tjäna och lyda honom. Saligprisningarna hittar du i Matteus 5:1-10. Läs dem gärna. Saligprisningarna innebär i turordning att Gud ger himmelriket, han ger tröst, han ger hela världen, han ger fullständig tillfredsställelse, han ger barmhärtighet, man får se Gud en dag i himlen, man får bli kallad Guds barn och man ärver Guds rike.

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards