Alla inlägg under december 2008

Av Evigt älskad - 31 december 2008 18:03

"Herrens Ande är över mig, ty han har smort mig
till att predika glädjens budskap för de fattiga.
Han har sänt mig för att ropa ut frihet för de fångna
och syn för de blinda, för att ge de betryckta frihet *
 och predika ett nådens år från Herren."
Lukas evangelium 4:14-19

Av Evigt älskad - 18 december 2008 10:28

Må han evigt sitta på sin tron inför Gud,
må godhet och trohet bevara honom.

Av Evigt älskad - 12 december 2008 12:06

Du såg att det var tungt för mig, men du fanns hela tiden där vid min sida. När det var som jobbigast bar du mig. Du gav mig styrka och nu står jag här idag och ser att allting har ordnat sig. Du tar hand om mig och hjälper mig. Jag är så tacksam mot dig. Tack för att du ännu en gång har lyssnat på just min bön. Världen är full av böner från människor som har det svårt och du tar dig tid att lyssna på alla.


Kasta dina bördor på Herren. Han ger dig ett ok som är lätt att bära. 

Av Evigt älskad - 12 december 2008 11:59

Jag fick den här länken under kommentarer och tycker den är så bra så jag vill inte att någon ska missa den. Känner du igen dig i videon? Många människor går åt fel håll och söker efter något mer i livet. Jesus är svaret!


Does Anybody Hear Her- Casting Crowns

Av Evigt älskad - 12 december 2008 11:46

Om du bekänner att Jesus är din Herre och tror på att han dog just för dina synders skull är du redo att ta släppa in honom i ditt liv. Om du i ditt hjärta känner att du vill överlämna ditt liv till Jesus behöver du bara be en bön.

Bed bönen tyst för dig själv om du inte är ensam eller be den högt om du är ensam. Om du verkligen menar det du ber så förlåter Jesus dig alla dina synder och du får börja ett nytt liv i hans gemenskap.

När du ber denna bön öppnar du ditt hjärtas dörr för Jesus och får lämna allt det gamla bakom dig.


"Herre Jesus, jag behöver dig!

Jag har gått min egen väg och syndat mot dig.

Tack för att du har dött och uppstått också för mig.

Förlåt mig mina synder!

Nu öppnar jag mitt hjärta och tar emot dig som min Herre.

Ta över ledningen i mitt liv,

och gör mig sådan du vill att jag ska vara.

Amen"


Om du har bett bönen och verkligen menat den från ditt hjärta råder jag dig att ta kontakt med en kristen församling för att få hjälp att gå vidare i tron och för att bli delaktig i en kristen gemenskap. Du tillhör nu Guds stora familj. Tacka honom för ditt nya liv och känn hur all din börda, den last som du burit med dig, har lyfts bort från dina axlar. Nu bär Gud dig och varje gång du känner dig liten, ensam eller rädd kan du vända dig till honom. Han viker aldrig från din sida och han älskar dig i all evighet!


"Och jag är med er alla dagar till tidens slut"
Matteus 28:20


Några bibelställen att läsa:

Romarbrevet 3:23-24
Romarbrevet 6:23
Romarbrevet 10:9-10
Johannes 1:12
Johannes 6:40
Uppenbarelseboken 3:20

Av Evigt älskad - 5 december 2008 10:25

1. O store Gud, när jag den värld beskådar,
som du har skapat med ditt allmaktsord,
hur där din visdom leder livets trådar,
och alla väsen mättas vid ditt bord;

Då brister själen ut i lovsångsljud:
O store Gud, o store Gud!
Då brister själen ut i lovsångsljud:
O store Gud, o store Gud!


2. När jag hör åskans röst och sommar brusa
och blixtens klingor springa fram ur skyn,
när regnets kalla, friska skurar susa
och löftets båge glänser för min syn;

Då brister själen ut...

3. När sommarvinden susar över fälten,
när blommor dofta invid källans rand,
när trastar drilla i de gröna tälten,
vid furuskogens tysta, dunkla rand;

Då brister själen ut...

4. När jag i Bibeln skådar alla under
som Herren gjort se´n förste Adams tid,
hur nådefull Han varit alla stunder
och hjälpt sitt folk ur livets synd och strid;

Då brister själen ut...

5. När tryckt av synd och skuld jag faller neder
vid Herrens fot och ber om nåd och frid
och han min själ på rätta vägen leder
och frälsar mig från all min synd och strid;

Då brister själen ut...

6. När en gång alla tidens höljen falla,
uti åskådning byter sig min tro,
och evighetens klara klockor kalla,
min frälsta ande till dess sabbatsro;

Då brister själen ut i lovsångsljud:
Tack, gode Gud! Tack, gode Gud!
Då brister själen ut i lovsångsljud:
Tack, gode Gud! Tack, gode Gud!

Tack, gode Gud! Tack, gode Gud!

O Store Gud (Psalm 11)
(Svensk folkmelodi)


Jag älskar den här sången. Mest sjöng jag den på finska som barn, men sedan jag som vuxen tillhört svenska församlingar har jag sjungit den på svenska istället. På finska går refrängen: "Jag vill med glädje prisa Gud! Han är stor, han är stor. Jag vill med glädje prisa Gud! Han är stor, han är stor. Jag föredrar nästan den finska refrängen mer :-) Det är så jag känner inför Gud. Jag vill prisa honom med glädje för alltid. Han är stor. Han har makten över himmel och jord. Och han är den som står som segrare i slutet.

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards