Alla inlägg under maj 2009

Av Evigt älskad - 19 maj 2009 10:41

"Jag är fin

för du har skapat mig.

Jag är dyrbar 

för du älskar mig.

Skön är jag

i dina ögon

en ädelsten

i din hand. 


Därför kan det kvitta 

om någon säger

att jag är värdelös

och dum.

In i mitt hjärta

viskar du sanningen:

att jag är värd

mer än guld.


Jag är din ögonsten

din hemliga skatt.

Du är glad

att jag finns till.

Jag vill tacka dig

så länge jag lever

och aldrig glömma vem jag är. 

Av Evigt älskad - 16 maj 2009 14:19

"Framför allt som skall bevaras

må du bevara ditt hjärta,

ty därifrån ugår livet" 

Ords 4:23


Det viktiga är inte vilken läggning man har och vad man väljer att göra. Det viktiga är att vara trogen mot sig själv, leva inifrån och bevara friden i sitt hjärta... i allt man gör. 

Av Evigt älskad - 5 maj 2009 16:53

Hur otroligt det än låter så får jag plats i Guds hand. Och vad är ännu mer otroligt så får alla människor som vill vara där, plats i hans hand. Tänk vilken mäktig Gud vi har. Han har omsorg om oss alla. Han älskar oss alla.


Gud kallar på varje människa att komma till Honom!
Han vill bli känd av alla människor och uppenbara sig för var och en av oss på det sätt vi behöver möta Honom.
Gud vill möta och kallar nu just DIG!

Bli inte rädd och spring inte ifrån Honom, utan spring istället till Honom!
För vilken synd eller vilka synder du än döljer - som får dig att bli rädd för närheten till Gud så kan du vara lugn – Han vet redan allt om dina tillkortakommanden, din trasighet, din dubbelhet och din halvhet, din ljumhet och din bristande vilja.

Det är ju just därför Han kallar på dig just nu!

Han längtar efter ett möte med dig - det barn Han älskar så innerligt!
Av Evigt älskad - 4 maj 2009 17:34

Namnet Jesus aldrig mister
Genom tiderna sin glans
Det om evig kärlek vittnar
Som hos ingen annan fanns
Det till uppgift har att samla
Till Guds ständigt öppna famn
Alla mänskor unga, gamla
Detta underbara namn
Namnet Jesus - himlens hälsning
Det mitt hjärtas kärlek vann
I det namnet fann jag frälsning
Ingen annan frälsa kan

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards