Alla inlägg under maj 2010

Av Evigt älskad - 31 maj 2010 19:38

Sinnesfrid får man när man accepterar sig själv precis som man är. När Gud får forma din personlighet, arbetar han med den under ett helt livur "Guds lilla gröna"Sann sinnesfrid kan endast Gud ge.

Av Evigt älskad - 28 maj 2010 10:24

En gång för länge sedan, var ett barn färdigt att födas.

Det lilla barnet frågade Gud:
"De säger att du sänder mig till jorden imorgon, hur ska jag kunna leva där, så liten och hjälplös som jag är?"

Gud svarade:
"Bland många änglar, har jag valt ut en åt dig. Din ängel väntar på dig, och kommer att ta väl hand om dig."

Det lilla barnet fortsatte:
"Men säg, här i himlen behöver jag inte göra någonting annat än bara skratta, sjunga och vara lycklig."

Gud sa:
"Din ängel kommer att sjunga för dig och hon kommer att le åt dig varje dag. Den kärleken kommer att göra dig väldigt lycklig."

Åter igen frågade barnet:
"Hur ska jag kunna förstå vad människor säger mig, då jag inte kan språket?"

Gud förklarade:
"Din ängel kommer att säga de vackraste ord du någonsin hört, och med mycket tålamod och omsorg kommer hon att lära dig att tala."

"Men, vad ska jag göra om jag vill tala med Dig?"
undrade barnet bekymrat.

Gud log och sa:
"Din ängel kommer att knäppa dina händer små, och lära dig att be."

Barnet funderade en stund, och tittade sedan upp på Gud med en bekymrad min:
"Jag har hört att det finns många dumma människor på jorden, vem ska skydda mig?"

Gud svarade:
"Din ängel kommer att skydda dig med sitt eget liv."

Barnet tittade på Gud och sa:
"Jag kommer att sakna Dig, och jag blir sorgsen då jag tänker på att jag inte kommer att se Dig något mer......"

Gud sa med lugn stämma:
"Din ängel kommer att berätta om Mig för dig på många sätt, och jag kommer alltid att finnas vid din sida, mitt barn."

Det infann sig en fridfullhet i himlen men sakta hördes avlägsna röster från Jorden, varpå barnet skyndsamt frågade:
"Gud, om det är dags för mig att lämna Dig nu, kan Du säga mig vad min ängel heter?"

Gud svarade med ett leende:
"Hennes namn är inte viktigt, du kommer helt enkelt att kalla henne för .......Mamma."

Av Evigt älskad - 24 maj 2010 09:15

"Vi har tiotusen frågor, men inte det minsta tvivel"

Kardinal Newman


Det här stämmer precis. Det finns många frågor som vi vill ställa till Jesus, men vi tvivlar inte på någonting. Allt som står i bibeln har hänt. Vi litar på honom fullt ut. Och vi vet att han kommer tillbaka en dag. Vi vet inte när, hur och var, men vi bara litar på att det blir så. Det är klart att vi alla som följer honom (och även andra) undrar hur det ser ut i himlen, hur livet blir efter att man dött och speciellt hur det kommer att bli när Jesus kommer tillbaka. Men vi behöver inte svaren för vi tvivlar inte alls i vårt hjärta att det kommer att ske samt att allt som hittills skett verkligen HAR skett. Som nu när de har hittat vad de misstänker är Noas ark så tvivlar vi inte alls. Varför skulle man inte hitta den då den har byggts en gång för länge sedan av Noa och hans familj. Och det är inte konstigt att den hittades på berget Ararat då Gud lät översvämma hela jorden och det var där arken stannade.Människorna har fullt upp att försöka motbevisa sanningen.


En dag kommer det inte att finnas några frågor kvar heller. Allt kommer att vara solklart för oss :-)

Av Evigt älskad - 21 maj 2010 09:11

Det kommer aldrig att saknas fattiga i landet. Därför ger jag dig denna befallning: Öppna handen för din broder, för den fattige och nödlidande i ditt land

5:e Moseboken 15:11


Dem finns där och dem behöver våran hjälp. Det tar så lite ansträngning att vara omtänksam och bry sig. Det finns viktigare saker här i livet än status och massa prylar. Behöver vi verkligen allt? Håller vi på att glömma bort människornas värde? När ingen bryr sig att en person har svimmat i busskuren utan bara vänder ryggen till, är det illa ställt i vårat land. Tänk på dina medmänniskor. Bara en liten gest från dig kan göra stor skillnad för en människa. Ta dig tid att se dessa människor som finns överallt i vårat land.

Av Evigt älskad - 20 maj 2010 22:21

 

"KOM till mig, mitt barn. TRO på mig. Jag dog på korset för din skull. Du är VÄRDEFULL. Min KÄRLEK till dig FLÖDAR ÖVER. Du är FÖRLÅTEN. Jag ger dig min FRID. Jag ÄLSKAR dig" Kram Jesus

Av Evigt älskad - 13 maj 2010 10:13

Jag vandrar på denna väg. Vilken väg vandrar du på? Hör du rösten som säger "kom"?

 

Av Evigt älskad - 12 maj 2010 16:35

Jesus hejar på dig! Han offrade sig för dig. Lev helhjärtat för honom.


När jag ser din himmel, dina fingrars verk, månen och stjärnorna som du har berett, vad är då en människa att du tänker på henne...?


Han tänker ALLTID på dig och vill dig väl.


Av Evigt älskad - 11 maj 2010 21:21

Guds ljus leder på rätt väg. Han är en fyr som aldrig slocknar.

 

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards