Alla inlägg under december 2009

Av Evigt älskad - 30 december 2009 10:36

Det här är en av mina kristna favoritsånger. Den är på finska. Jag vet inte om den finns på svenska. Den handlar om en man och ett barn som kommer till kyrkan. Barnet har mycket att fråga om och titta på. Predikan håller på länge och barnet blir till slut trött. "Far, jag skulle vilja gå hem nu. Far, jag är trött". Dem går mitt i predikan och personen som sitter kvar känner samma längtan inom sig. "Far, jag skulle vilja gå hem nu. Far, jag är trött". Vi har ett nytt hem som väntar på oss. Ibland är längtan dit väldigt stark och det är en stor tröst att veta att livet är mer än denna korta stund vi lever här på jorden.


Kirkossa

Av Evigt älskad - 28 december 2009 16:52

Nu är snart det här året slut. Jag hoppas att du haft ett bra år och att även nästa ska bli det. Du som haft det tufft. Jag ber Gud att vandra med dig genom allt svårt och jobbigt. Guds rika välsignelse till dig som läser detta. Glöm inte att han älskar dig. Om du inte ännu känner honom, kanske 2010 är året då det är dags att göra det :-) Lägg allt det gamla bakom dig och börja något nytt.

Av Evigt älskad - 24 december 2009 01:02

Nu är det dags. Glöm inte Jesus mitt i allt julstökande. En natt för länge sedan i Betlehem sjöng en änglakör om vad som hade hänt. Gud sin son för första gång till jorden hade sänt. Tänk om man hade fått vara där... Önskar dig en riktigt välsignad jul.

Av Evigt älskad - 21 december 2009 09:03

"Månaden därpå sände gud ängeln Gabriel till en ung flicka i staden Nasaret i Galileen. Hon hette Maria och var förlovad med en man som hette Josef och hörde till kung Davids släkt. Gabriel visade sig för henne och sa: "Jag hälsar dig, du utvalda kvinna! Herren är med dig!


Maria blev både överraskad och rädd och förstod inte vad ängeln menade. "Var inte rädd, Maria", sa ängeln. "Gud ska välsigna dig på ett underbart sätt! Du ska snart bli med barn och föda en son som ska få namnet Jesus. Han kommer att bli en mycket stor man och ska kallas Guds Son. Och Herren Gud kommer att ge honom hans förfader Davids tron. Han ska härska över Israel för evigt, och det ska aldrig bli något slut på hans rike"


Lukas evangelium 1:26-33


Vad var Marias svar på detta? Hon undrade hur hon ska kunna bli gravid då hon inte varit tillsammans med någon man. Hon trodde direkt på allt det som ängeln sa om Jesus. Att hennes kommande son skulle bli hela världens härskare. Det lät inte alls konstigt i hennes ögon. För en Gud som förmår allt är det inte omöjligt med en jungfrufödelse. Maria valde att lita på ängelns ord. "Jag är Herrens tjänarinna. Jag vill göra som han önskar, så att hans plan kan bli verklighet".


Guds välsignelse över Maria, äran att bli mor till Messias, skulle innebära mycket lidande. Hennes jämnåriga skulle håna henne, hennes fästman vara beredd att gå ifrån henne och hennes oskyldiga son skulle bli utstött och mördad. Men genom honom får också hela världen sitt enda hopp, och för detta har Maria prisats av alla generationer. Hennes lydnad ledde till vår frälsning. Det kallar jag total tillit.

Av Evigt älskad - 17 december 2009 10:55

"Jag har gett dem den härlighet du gav åt mig, att vara ett liksom vi är ett, och att ha samma fullkomliga enhet som vi - jag i dem och du i mig. Då ska världen förstå att du har sänt mig och att du älskar dem lika mycket som du älskar mig. Far, jag vill att alla dessa som du gett mig ska bli kvar hos mig, så att de kan se den härlighet du gav mig, därför att du älskade mig innan världen kom till"

Johannes 17:22-26


Av Evigt älskad - 13 december 2009 17:40

Vi har haft julfest i min kyrka idag! En kanonhärlig stämning. Många icketroende var med idag och fick verkligen smaka och se att Gud är god! Tror inte någon som var med där gick oberörd därifrån. Guds närvaro var jättestark.


Vårat viktigaste budskap idag var att berätta att vi firar Jesu födelsedag när vi firar jul och ingenting annat. Det är i fokus för oss. Jesus kom till världen för att rädda oss. Det är det som julen handlar om. Pastorn uppmanade dem som inte tror ännu att smaka och se att Gud är god och det vill jag uppmana även dig att göra.


"Den som är i Kristus är alltså en ny skapelse. Det gamla är förbi. Något nytt har kommit" Andra korinthierbrevet 5:17


När du ger ditt liv till honom blir du en helt ny människa. Alla som väljer att följa Gud blir till en bättre människa. Det är bara Gud som kan göra dig fantastisk!

Av Evigt älskad - 7 december 2009 13:48

"Visst låter det galet för dem som är på väg att gå förlorade, när de får höra att Jesus genom att bli avrättad på ett kors kan rädda dem. Men vi som är frälsta och är på rätt väg upplever Guds mäktiga kraft i detta budskap"


1:a Korinthierbrevet 1:18


"Men Gud öppnar ögonen på dem som godtar Guds väg till frälsning. För dem blir den korsfäste Kristus både Guds kraft och Guds vishet, vare sig de är judar eller inte. Denna "dårskap" är mycket visare än de djupsinnigaste planer hos de klokaste män, och Gud är i sin svaghet - nämligen att Kristus dör på korset - mycket starkare än någon människa"


1:a Korinthierbrevet 1:24


Budskapet om Jesu död på korset låter nog dåraktigt för dem som inte tror. Jag är själv gift med en person som säger att allt det där bara är en sagoberättelse. Men det är inte så! Jesus uppstod verkligen från döden och besegrade den. Han frälser alla som tror, från evig död och ger evigt liv om personen litar på honom som frälsare och Herre. Det låter för enkelt för många att acceptera. De försöker få evigt liv på annat sätt, men de kommer inte att lyckas. Eller så väljer de att inte tro på någonting alls. Att vi bara lever detta korta liv här på jorden och sen är det slut. Men det som verkar dåraktigt är faktiskt det klokaste. Bara genom att acceptera Kristi erbjudande kan vi få evigt liv. Alla kommer att ha ett evigt liv vare sig de vill eller inte. Det gäller att välja om man vill leva ett evigt liv tillsammans med Gud eller ett evigt liv utan honom. Ingen kommer undan. Bibeln är ingen sagobok. Allt som står skrivet i den är sant. Jesus har levt här på jorden. Gud offrade honom för att rädda människorna. Redan i gamla testamentet nämns detta flera gånger.


Jesus är kärlek. Han är kärlekens budskap. Och det är ett budskap som verkligen är sant. Läs själv i bibeln och sök efter svar så ska du finna dem och se att det är sant! Testa Gud på vad han har att säga dig och vad han vill göra i ditt liv. Jag lovar, du har definitivt inget att förlora på att ge honom en chans :-)

Av Evigt älskad - 4 december 2009 10:15

Världen är full av änglar. Gud har sänt dem för att hjälpa, trösta och skydda oss. Imorse mötte jag en sådan. Det var rätt person i rätt tid och som visste de rätta orden att säga. Jag älskar änglar och just händelser som den imorse är skälet till den kärleken.Psaltaren 91:11-12"Han skall befalla sina änglar att skydda dig var du än går. De bär dig på sina händer, så att du inte stöter foten mot någon sten"

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards