Alla inlägg under juni 2009

Av Evigt älskad - 30 juni 2009 15:09

Tänk inte på det som har hänt, bry er inte om det som förr har varit. Se, jag gör något nytt. Redan nu visar det sig. Märker ni det inte? Jag skall göra en väg i vildmarken och strömmar i öknen


Jesaja 43:18-19


Vad är det för mening med att blicka bakåt? Framtiden finns ju FRAMFÖR dig! 

Av Evigt älskad - 25 juni 2009 10:47

"Gud ger oss drömmar

som är en storlek för stora,

för att vi ska kunna växa i dem"


Mina drömmar är inte jättestora, men Gud har gett mig spelrum så att jag kan växa under tiden som jag förverkligar mina drömmar. Har du drömmar som du vill förverkliga? Passa på NU! Vi lever bara ett liv. Och gör vi det inte nu kommer vi att ångra oss senare. Gud välsigne er alla denna härliga sommardag.

Av Evigt älskad - 12 juni 2009 13:50

Det finns mitt i skogen

en oväntad glänta

som bara kan hittas

av den som gått vilse


Tomas Tranströmer

Av Evigt älskad - 9 juni 2009 11:16

Aldrig mer ett ont ord om trasiga fioler!

En dag hörde jag Mästaren

spela på bara två strängar.

Han stod bland träden

och spelade sitt instrument,

hymn efter hymn,

visa efter visa,

utkristalliserad smärta,

och jag visste:

Den fiolen var jag!

Andra skulle inte ha ansett mig 

värd att spela på,

men i Hans händer dög jag!


Bo Setterlind

Av Evigt älskad - 1 juni 2009 12:18

"Varje liten morgon ger han mod att vara vaken.

Varje liten afton ger han ro att somna in.

Hela långa dagen ger han kraft att klara av den.

Därför att han älskar mig och kallar mig för sin.


Underbart!

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards