Alla inlägg under augusti 2009

Av Evigt älskad - 28 augusti 2009 11:17

Det är många saker i världen som skrämmer upp människor just nu. T ex svininfluensan. Men det hjälper ingenting att oroa sig. En människa vet inte vad som ligger framför honom/henne och vad hjälper det då att ägna sin tid till oro. Försök att leva i nuet, i stunden som är. Tänk inte på morgondagen, du kan ändå inte hindra det som är meningen ska hända.


"Varje litet morgon ger Han mod att vara vaken.

Varje liten afton ger Han ro att somna in.

Hela långa dagen ger Han kraft att klara av den,

därför att Han älskar mig och kallar mig för sin"


Gud välsigne dig och din dag

Av Evigt älskad - 26 augusti 2009 09:21

Min Jesus lever


Gud sänt sin Son,
hans namn är Jesus.
Han kom till oss,
med en kärlek ren.
Han gav sitt liv
för att ge oss frälsning,
Hans tomma grav
den visar att han lever än.

Kör: Min Jesus lever,
därför vill jag leva,
Min Jesus lever,
därför är jag trygg.
Jag säkert vet,
att han mig leder,
Mitt liv är värt att leva
för han älskar mig!

2. Och snart en dag
när jag är framme,
Jag skall få se
min Frälsare.
Tänk, vilken dag,
att få honom möta
Och säga: Jesus,
tack för allt du gjort för mig.



Och så tar vi det på finska med :-)


Pois taivaasta maan päälle Jeesus

saapui ja toi rakkautensa

Puolestamme Hän silloin kuolli

mut tyhjä hauta todistaa:

Hän elää nyt


Kerto: Mun Jeesus elää

siksi elää tahdon

Mun Jeesus elää

oon tuvassa

Mä tiedän sen

Hän mua johtaa

tarkoituksen toi elämään

Hän rakastaa


Oi pian saan perillä olla

ja nähdä saan Vapahtajan

On valtavaa kun mä hänet kohtaan

Ja sanon: Kiitos kaikesta

mit tehnyt oot


                                            




                               

                                      





                                          

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards