Alla inlägg under oktober 2007

Av Evigt älskad - 31 oktober 2007 11:00

Har du tänkt på att dagen idag är morgondagen som du bekymrade dig för igår... Gör dig inga bekymmer för morgondagen. Lev i nuet!

Av Evigt älskad - 30 oktober 2007 10:57

Gud ger oss precis tillräckligt med ljus för att vi ska se nästa steg, och det är allt vi behöver...

Av Evigt älskad - 29 oktober 2007 10:54

Våga tro

"Herren lever, våga tro det, lämna den tid som gått.

Hoppet är framtid, nu när livet, vår möjlighet.

Herren lever, orden når oss: Se jag gör allting nytt.

Framtiden väntar, res dig, gläd dig som människa"

Svenska Psalmboken

Av Evigt älskad - 28 oktober 2007 11:42

En kristen ska aldrig tvivla. Man får ofta höra att man tror att man är märkvärdigare än andra människor.  Men så är det inte. Vi är "vanliga" människor vi också och gör misstag. Ingen har påstått att livet är lättare bara för att man har Gud i sitt liv. Vi råkar ut för samma saker som andra människor. Till och med Jesus blev frestad att göra fel, men han var tillräckligt stark för att stå emot. Jag önskar att jag var lika stark som han var och kunde stå emot alla frestelser. Livet blir inte nödvändigtvis lättare, att man inte utsätts för prövningar när man har Gud i sitt liv, men man har en vän som alltid finns där och hjälper en. Som tar hand om en. Och Gud ger en människa aldrig större prövningar än vad hon/han klarar av. Det kan låta helt fel. För vissa människor utsätts för fler saker än andra, men de klarar av det tack vare Jesus. Och alla hemskheter som händer i världen bär inte Gud skulden för. 


Jag är en Jesusvän och jag tycker inte att mitt liv med honom är tråkigt. Jag skriver i denna blogg för att berätta mer om honom. Just bibelcitat brukar vara viktiga, avgörande för att en människa får upp ögonen för honom. Jag hoppas att jag med denna enkla blogg ska få i alla fall en människa att söka efter Gud. Det är det som är meningen med denna blogg. Det finns många fina kristna sidor där det finns musik, vackra bilder och färger. Det här är en enkel blogg som berättar om en stor och viktig sak.

Av Evigt älskad - 26 oktober 2007 10:17

"Sannerligen, om någon säger till berget här: Upp och kasta dig i havet! och inte tvivlar i sitt hjärta utan tror att det skall gå som han säger, då blir det så"

Markus 11:23

Av Evigt älskad - 25 oktober 2007 10:39

"Den dagen kommer ni inte att fråga mig om någonting. Sannerligen, jag säger er: vad ni ber Fadern om i mitt namn, det skall han ge er. Ännu har ni inte bett om något i mitt namn: Be, och ni skall få, så att er glädje blir fullkomlig"


Johannes 16:23-24


Sök och du skall finna, men glöm inte att söka med hjärtat...

Av Evigt älskad - 24 oktober 2007 13:08

"Bara i dig har min själ sin ro, bara i dig min Gud. Bara i dig har min själ sin ro, bara i dig min Gud.

Från honom kommer mitt hopp. Bara han är min klippa, min frälsning och min borg. Jag ska inte vackla"


En sång som jag tycker om


Vandra i tro

Vandra varje dag vidare i trygg tillit till att Gud är med i allt

Av Evigt älskad - 23 oktober 2007 16:09

Herre

Tack för att du är min herde och för att du inte låter något fattas mig.

Tack för att du låter mig vila på dina gröna ängar, att du för mig till vatten där jag finner ro.

Tack för att du vederkvicker min själ och leder mig på rätta vägar för ditt namns skull.

Jag tackar dig för att du är med mig om jag behöver vandra i dödsskuggans dal.

Tack för att jag inte behöver frukta något ont.

Tack för att du låter din käpp och stav trösta mig.

Tack för att du bereder mig ett bord i mina ovänners åsyn.

Tack för att du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.

Tack för att du låter endast godhet och nåd följa mig i alla mina livsdagar och

Tack för att jag skall få bo i ditt hus i evighet.

Amen

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards