Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Gud och barnet

Av Evigt älskad - 28 maj 2010 10:24

En gång för länge sedan, var ett barn färdigt att födas.

Det lilla barnet frågade Gud:
"De säger att du sänder mig till jorden imorgon, hur ska jag kunna leva där, så liten och hjälplös som jag är?"

Gud svarade:
"Bland många änglar, har jag valt ut en åt dig. Din ängel väntar på dig, och kommer att ta väl hand om dig."

Det lilla barnet fortsatte:
"Men säg, här i himlen behöver jag inte göra någonting annat än bara skratta, sjunga och vara lycklig."

Gud sa:
"Din ängel kommer att sjunga för dig och hon kommer att le åt dig varje dag. Den kärleken kommer att göra dig väldigt lycklig."

Åter igen frågade barnet:
"Hur ska jag kunna förstå vad människor säger mig, då jag inte kan språket?"

Gud förklarade:
"Din ängel kommer att säga de vackraste ord du någonsin hört, och med mycket tålamod och omsorg kommer hon att lära dig att tala."

"Men, vad ska jag göra om jag vill tala med Dig?"
undrade barnet bekymrat.

Gud log och sa:
"Din ängel kommer att knäppa dina händer små, och lära dig att be."

Barnet funderade en stund, och tittade sedan upp på Gud med en bekymrad min:
"Jag har hört att det finns många dumma människor på jorden, vem ska skydda mig?"

Gud svarade:
"Din ängel kommer att skydda dig med sitt eget liv."

Barnet tittade på Gud och sa:
"Jag kommer att sakna Dig, och jag blir sorgsen då jag tänker på att jag inte kommer att se Dig något mer......"

Gud sa med lugn stämma:
"Din ängel kommer att berätta om Mig för dig på många sätt, och jag kommer alltid att finnas vid din sida, mitt barn."

Det infann sig en fridfullhet i himlen men sakta hördes avlägsna röster från Jorden, varpå barnet skyndsamt frågade:
"Gud, om det är dags för mig att lämna Dig nu, kan Du säga mig vad min ängel heter?"

Gud svarade med ett leende:
"Hennes namn är inte viktigt, du kommer helt enkelt att kalla henne för .......Mamma."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evigt älskad - 25 mars 2011 09:50

Hej   Här är texten till O Store Gud på finska.   Oi Herra suuri luoja maan ja taivaanSä kerran kaiken sanallasi loit.Ei kukaan toinen tällaista saa aikaan,Sä luotujasi aina auttaa voit     Mä tahdon riemuin Herraa ylistää.Hän suuri on,...

Av Evigt älskad - 1 juli 2010 12:29

Jag flyttar bloggen till en annan adress och annat namn A och O, Jesus och livet. Hoppas att du tittar in där   Gud välsigne dig   http://jesusochlivet.blogspot.com/ ...

Av Evigt älskad - 29 juni 2010 09:37

Jag tycker denna dikt av Kirkegaard är så fin. Hoppas du tycker om den. Herre, du som en gång vandrade på jorden och lämnade efter dig fotspår som vi skulle följa. Du som från din himmel ser ner till varje vandrare, styrker den trött...

Av Evigt älskad - 24 juni 2010 17:16

Låt godhet och sanning förbli hos dig. Bind dem kring din hals, skriv dem på ditt hjärtas tavla. Då blir du uppskattad för din klokhet av både Gud och människor.   Ordspråksboken 3:3-4     Tänk på detta. Ödsla inte tid på att vara ...

Av Evigt älskad - 23 juni 2010 09:58

Kristus fick möta lidande. Trots att han själv var fullständigt oskyldig och inte hade gjort någon som helst synd, fick han dö för oss och våra synders skull. Han gjorde det för att föra oss hem till Gud. Men trots att hans kropp dog fortsatte hans a...

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards