Alla inlägg under juni 2010

Av Evigt älskad - 29 juni 2010 09:37

Jag tycker denna dikt av Kirkegaard är så fin. Hoppas du tycker om den.


Herre, du som en gång

vandrade på jorden

och lämnade efter dig fotspår

som vi skulle följa.

Du som från din himmel

ser ner till varje vandrare,

styrker den trötte

och uppmuntrar den osäkre.

Du som för den vilsne tillbaka

och tröstar den slagne.

Du som vid tidens ände

ska komma tillbaka

för att döma var och en.


Du vår Herre och Frälsare,

låt bilden av dig prägla mitt inre,k

så att dimmorna skingras.

Och hjälp mig att följa i dina fotspår

och så finna vägen till domen

men också till saligheten

hemma hos dig.


Det här är sanningen. Det här ÄR vad livet går ut på. Har du valt att följa i Jesu fotspår?

Av Evigt älskad - 24 juni 2010 17:16

Låt godhet och sanning förbli hos dig.

Bind dem kring din hals,

skriv dem på ditt hjärtas tavla.

Då blir du uppskattad för din klokhet

av både Gud och människor.

 

Ordspråksboken 3:3-4

 

 

Tänk på detta. Ödsla inte tid på att vara osams med människor. Var en förebild och visa hur Gud vill att vi människor ska vara. Alltigen goda.

 

Av Evigt älskad - 23 juni 2010 09:58

Kristus fick möta lidande. Trots att han själv var fullständigt oskyldig och inte hade gjort någon som helst synd, fick han dö för oss och våra synders skull. Han gjorde det för att föra oss hem till Gud. Men trots att hans kropp dog fortsatte hans ande att leva"

 

1:a Petrusbrevet 3:18

 

Och hans ande lever och verkar fortfarande på jorden! Spill inte mer tid på onödiga saker. Tänk inte på statusprylar som en ny bil, flera miljoner kronors villa osv. För i ärlighetens namn, gör det dig lyckligare? Den sanna lyckan finns i ett liv med Jesus! Och tänk på att en dag få bli förd hem till Gud i himlen av honom... Vill du var redo för detta? Sök dig till den sanna lyckan!

Av Evigt älskad - 21 juni 2010 09:10

Var alltså uppmärksamma och var på er vakt. Var förväntansfulla när ni tänker på vad Gud har i beredskap åt er, när Jesus Kristus kommer tillbaka

1:a Petrusbrevet 1:13


Det här säger allt. Det är sanningen. Jesus kommer tillbaka, men vi vet inte när det blir...

Av Evigt älskad - 18 juni 2010 09:44

Visa mig hur jag kan tjäna dig


Herre, gör mig fri

från min likgiltighet

och min okänslighet

inför hur

de fattiga har det.

När jag möter dig

hungrig och törstig

eller som en främling,

visa mig hur jag

kan mätta din hunger,

stilla din törst

eller ta emot dig

i mitt hem

och i mitt hjärta.

Visa mig, Herre,

hur jag kan tjäna dig

i den allra minsta

av dina bröder


Detta skrevs av Moder Teresa. Jag undrar om det var ord som handlade om henne... Hon som gjorde så mycket gott i sitt liv. Vi behöver inte vara perfekta, men vi får inte heller glömma bort att hjälpa andra runtomkring oss.


Jesus säger: "Sannerligen, vad ni har gjort för någon av dessa minsta som är mina bröder, det har ni gjort för mig".

Matteus 25:40


Jesus menar alla människor, även om han säger bröder till sina lärljungar. Se dig omkring. Du hittar säkert någon som behöver din hjälp.

Av Evigt älskad - 16 juni 2010 08:35

Du vet väl om att du är värdefull

Att du är viktig här och nu

Att du är älskad för din egen skull

För ingen annan är som du

 

Det finns alltför många som vill tala om

att du bör vara si och så

Gud fader själv, han accepterar dig ändå

Och det kan du lita på

 

Du passar in i själva skapelsen

Det finns en uppgift just för dig

Men du är fri att göra vad du vill med den

Säga ja eller nej

 

Ingemar Olsson

 

Den här fina sången har nog de flesta hört, men frågan är om alla verkligen har lyssnat. Texten talar sanning. Det finns en som du allltid är viktig hos. Som har gett ditt liv en djupare mening. Välj att säga JA till honom...

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards