Alla inlägg under november 2007

Av Evigt älskad - 29 november 2007 10:30

"Var god dröj" eller kanske "Du har plats nummer ... i kön" är väl något som vi alla fått höra i telefonluren. Ibland är det vacker eller kanske jobbig pausmusik man får lyssna på medan man väntar på att få komma fram. Så är det aldrig med Gud. Man kan säga att bönen är som ett telefonsamtal med Gud. Han svarar alltid och lyssnar alltid. Man behöver aldrig höra något "var god dröj" eller liknande. Gud hör alltid våra böner. Använd bönens telefon varje dag.

Av Evigt älskad - 27 november 2007 11:31

Varje morgon när du vaknar kan du säga till dig själv: "Du har två val idag. Du kan välja att vara på gott humör eller du kan välja att vara på dåligt humör. Jag väljer att vara på gott humör."


Vi kan välja att varje dag leva fullt ut. Inställningen är allt.


"Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer. Var dag har nog av sig egen plåga"

Matteus 6:34


Var tacksam för det lilla likaväl som du är tacksam för det stora. Ibland är det dem små sakerna som gör oss människor glada, inte dem stora händelserna.



Av Evigt älskad - 26 november 2007 12:32

"Kärleken är tålmodig, god och hänsynsfull, aldrig misstänksam eller avundsjuk, aldrig skrytsam eller stolt, och aldrig överlägsen, självisk eller fräck. Kärleken kräver inte att få sin egen vilja fram. Den är inte irriterad över andra, inte lättretad och den lägger knappast märke till när andra handlar fel. Den är aldrig glad över orättvisan, men glädjer sig när sanningen segrar. Kärleken är trogen vad det än kostar. Den förväntar sig alltid det bästa, hoppas i det längsta och är beredd att uthärda allt"


1:a Korinthierbrevet 13:4-7


Är vi människor kärleksfulla nog?

Av Evigt älskad - 24 november 2007 13:45

Nu är det lite snö på marken och det biter lite i kinderna när man är ute. Det är mysigt med snö. Allting blir så vitt och fint. I början innan alla bilavgaser hinner smutsa ner snön ser den så ren ut. Precis som en själ gör efter att man överlåtit sitt liv i Guds händer. Han gör hela människan vit som snö. Allt det gamla rensas bort, man blir helt ren. Skillnaden är att människan alltid kommer att vara vit som snö om hon vandrar sitt liv med Gud vid sin sida. Ingenting kan, till skillnad från snön,  smutsa ner det vita. Hela livet blir som ett vackert vinterlandskap.


Är ditt inre vitt som nyfallen snö?

Av Evigt älskad - 23 november 2007 15:47

Jag ser mitt kristna liv som en promenad tillsammans med Gud. Ibland går det lätt att gå. Ibland tar det emot mer och mer för varje steg. Här nedanför kan du läsa en dikt, som förklarar detta på ett vackert sätt



En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. på himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av TVÅ par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds. När den sista delen av hans liv framträdde, såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnads vandring fanns det bara ETT par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv. Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta: "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig, att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ETT par fotspår. Jag kan inte förstå, att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest". HERREN svarade: "Mitt kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ETT par fotspår - då BAR jag dig"


Margaret Fishback-Powers

Av Evigt älskad - 22 november 2007 11:34

"Han ger läkedom åt de förtvivlade, han helar deras sår"

Psaltaren 147:3


Jesus tog på sig alla våra sjukdomar på korset. För honom är det möjligt att hela vem som helst. Jag har själv sett hur han verkar genom människor som ber för andra. Tack Jesus att du bar alla våra sjukdomar.

Av Evigt älskad - 21 november 2007 14:03

Herren välsigne dig som läser detta rikligen. Det var allt jag ville säga :-)

Av Evigt älskad - 21 november 2007 13:54

"Jag vill lyfta mina vingar som örnen.

Jag vill vänta på den rätta vinden.

Och när den kommer vill jag kasta mig ut.

Jag vill lita på vinden och låta den föra mig"


Vinden i mitt liv är Gud. Han för mig framåt och ser till så att jag inte kraschar mot marken. Ibland kan det kännas som att man fallit ända ner, men Gud hinner alltid fånga upp en i sista sekunden. Jag vill känna den frihet som örnen känner när den svävar högt på himlen. Tänk att bara känna hur vinden bär. Om jag hade vingar skulle jag flyga upp till Gud, sätta mig i hans famn och bara känna mig älskad.

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards