Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Evigt älskad - 10 maj 2010 09:13

Och sommaren närmar sig. Allt börjar blomma och träden får knoppar som växer till löv. Det är så vackert. Jag går i naturen och tackar Gud för allt han skapat. För det är det som är sanningen. Gud skapade gjorden och inte någon Big bang eller annan teori. Hur kan man tro att allt vackert i vår värld har kommit till av en explosion. Vad vilse man hamnat när man inte inser sanningen. Gud skapade himmel och jord. Och det tog honom bara sex dagar. Ändå är allt välplanerat och inte placerat där av en slump. Nej Gud har stått där och noga tänkt igenom hur världen skulle se ut. Precis som att han noga planerade hur människan skulle vara. Från börjar var människan lik Gud med ett himmelskt skimmer över sig. Det var meningen att människan skulle leva för evigt. Denna vackra värld som Gud skapat kommer att försvinna, men tack vare Jesu offer på korset kan vi få evigt liv i en himmel som vi inte ens kan föreställa oss hur den ser ut. Jag vet bara att jag vill dit och se all dess prakt. Vill du också det eller nöjer du dig med världens prakt med skog, regnskog, vackra ängar, blommor, vackra majestätiska träd och annat vackert? Det är inget jämfört med vad du kan få i all evighet...

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards