Inlägg publicerade under kategorin kristen tro

Av Evigt älskad - 21 maj 2010 09:11

Det kommer aldrig att saknas fattiga i landet. Därför ger jag dig denna befallning: Öppna handen för din broder, för den fattige och nödlidande i ditt land

5:e Moseboken 15:11


Dem finns där och dem behöver våran hjälp. Det tar så lite ansträngning att vara omtänksam och bry sig. Det finns viktigare saker här i livet än status och massa prylar. Behöver vi verkligen allt? Håller vi på att glömma bort människornas värde? När ingen bryr sig att en person har svimmat i busskuren utan bara vänder ryggen till, är det illa ställt i vårat land. Tänk på dina medmänniskor. Bara en liten gest från dig kan göra stor skillnad för en människa. Ta dig tid att se dessa människor som finns överallt i vårat land.

Av Evigt älskad - 13 maj 2010 10:13

Jag vandrar på denna väg. Vilken väg vandrar du på? Hör du rösten som säger "kom"?

 

Av Evigt älskad - 10 maj 2010 09:13

Och sommaren närmar sig. Allt börjar blomma och träden får knoppar som växer till löv. Det är så vackert. Jag går i naturen och tackar Gud för allt han skapat. För det är det som är sanningen. Gud skapade gjorden och inte någon Big bang eller annan teori. Hur kan man tro att allt vackert i vår värld har kommit till av en explosion. Vad vilse man hamnat när man inte inser sanningen. Gud skapade himmel och jord. Och det tog honom bara sex dagar. Ändå är allt välplanerat och inte placerat där av en slump. Nej Gud har stått där och noga tänkt igenom hur världen skulle se ut. Precis som att han noga planerade hur människan skulle vara. Från börjar var människan lik Gud med ett himmelskt skimmer över sig. Det var meningen att människan skulle leva för evigt. Denna vackra värld som Gud skapat kommer att försvinna, men tack vare Jesu offer på korset kan vi få evigt liv i en himmel som vi inte ens kan föreställa oss hur den ser ut. Jag vet bara att jag vill dit och se all dess prakt. Vill du också det eller nöjer du dig med världens prakt med skog, regnskog, vackra ängar, blommor, vackra majestätiska träd och annat vackert? Det är inget jämfört med vad du kan få i all evighet...

Av Evigt älskad - 5 maj 2010 11:10

Jag var förvissad om och jag tror så alltjämt, att man aldrig kan göra nog starkt motstånd mot Gud, om man gör det uteslutande av omsorg om sanningen. Kristus vill att man föredrar sanningen framför honom, ty innan han blir Kristus är han sanningen. Vänder man sig från honom för att gå mot sanningen så dröjer det inte länge förrän man faller i hans armar

Simone Weil


Gud vet alltid vad som är bäst för oss - utmaningen för oss är helt enkelt lita på honom. Anta utmaningen att söka sanningen!

Av Evigt älskad - 30 april 2010 16:24

Det finns så mycket lidande i världen. Så många människor som inte har någonting. Bara för att det som finns fördelas så ojämnt till människorna. De som har får ännu mer och de som inget har blir fråntagna även det. Vi får inte blunda. Vi måste se världens nöd. På vilket sätt kan du hjälpa människor till ett bättre liv?


Gud, ge oss mod att se det helvetiska i livet, och hjälp oss att vilja göra något åt det

/Magnus Lidbeck

Av Evigt älskad - 19 februari 2010 08:53

Om Jesu liv kan du läsa i: Matteus, Markus, Lukas och Johannes evangelium i Nya testamentet i bibeln. Det står också om honom i resten av Nya testamentet. Jesus nämns även flera gånger i gamla testamentet.


Jesus är Guds son som han sände till jorden för över 2000 år sedan för att alla som tror på honom ska få evigt liv. Han föddes till jorden som en vanlig människa, men hade gudomlig makt från Gud att bota sjuka, uppväcka döda och göra andra fantastiska under. Jesus levde utan synd och stod emot varje frestelse. Gud hade gett honom en fri vilja, men han valde att följa Guds väg


Hans faders plan för honom var att han skulle ta på sig alla människors synder när han dog på korset. Det lidande som Jesus gick igenom innan och under korsfästelsen går inte att beskriva. Han blev slagen till oigenkännlighet trots att han var den mest oskyldiga människa, faktiskt den enda oskyldiga människa, som funnits.


Det kan verka hemskt att Jesus fick dö på korset, men tack vare honom kan vi få ett evigt liv i Guds rike. Korsfästelsen var bara början på allt som ska komma. Vi kristna tror på att Jesus en dag ska återkomma till jorden. Ingen förutom Gud vet när det blir och det är ingen idé att försöka spekulera i det heller. Därför är alla profetior om jordens undergång/Jesu återkomst bortkastade. Ingen kan räkna ut när det blir. Det enda vi kan göra är att vara redo ifall Jesus kommer under våran levnadstid...


Jesus är det dyra offerlamm som är livets ljus. Det är med honom allt började på nytt. Han bar alla våra bördor, misstag och fel. Det enda du behöver göra för att ta emot honom i ditt liv är att tro på vad han gjort för just din skull...


Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards