Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Evigt älskad - 13 oktober 2007 22:33

Ikväll fick jag nya syskon i min församling. Det var fyra unga tjejer som hade beslutat för att döpa sig. Härligt! Tänk när de fick kliva ner i vattnet som en person och när de klev upp ur vattnet så hade de blivit en helt ny person. En ny person i Kristus.


"Syndens makt över oss bröts när vi blev kristna, och genom dopet bekänner vi att Jesus Kristus genom sin död besegrade vår syndfulla natur. Vår gamla natur, som älskade synden, begravdes med Kristus genom dopet. Istället fick vi del av det nya liv, som Jesus fick när Fadern med sin väldiga makt förde honom tillbaka till livet"  Romarbrevet 6:3-4


"En enkel kärlekssång till dig, dyre Jesus vill jag sjunga. Tacksam för allt som du gjort. Du min Herre, frälsarkonung. Mitt hjärta gläds när du kallar mig din. Var finns en plats så under som i din öppna famn. Helig och varm, himlen jag fann. I din öppna famn"

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards