Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Evigt älskad - 17 oktober 2008 12:43

"Älska din nästa såsom dig själv" säger Jesus. Gör vi detta? Älskar vi oss själv för litet och därför är våran kärlek till varandra så liten? Eller lägger vi för mycket kärlek på oss själv och glömmer andra? Just nu känner jag mig väldigt liten på jorden och frågar Gud vad JAG kan göra för att hjälpa mina medmänniskor. Jag kan ge pengar till välgörenhet, men vad kan jag göra mer? Jag såg på Uppdrag granskning om romerna på Meros camping i Göteborg. Det gör så ont i hjärtat att inget görs! Alla puttar ifrån sig problemet och tvår sina händer. Ingen vill kännas vid det hela. Hur kan de sova på nätterna?! Där finns 15 barn som lever i misär. I programmet Debatt igår började folk prata om att ska man då hjälpa alla som kommer hit och vill ha hjälp. Strunt samma, det är väl dessa medmänniskor som vi just nu ska försöka hjälpa! Och min fråga är, till er som läser detta. Vad kan VI göra? Ber gör jag redan, men vad kan jag göra mer konkret? Jag känner för att öppna mitt hem åt en av dessa familjer. Men kan man göra så? Just nu känner jag mig så liten, så liten... Gud, ge människor mer kärlek i sina hjärtan. Vi måste hjälpa varandra oavsett ursprung.

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards