Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Evigt älskad - 23 oktober 2008 09:02

"En god vän till mej gick en dag in i en affär för att köpa en tidning. Det var den dan i veckan då det var full fart på tipslapparna och V5-kupongerna.

-Ska det inte vara en lott också?

-Nej tack, svarade min vän och tillade efter en konstpaus: Det är faktiskt så att jag vunnit högsta vinsten en gång.

Inga ord kunde ha väckte större häpnad i den affären. Pennorna blev stilla över tipskupongerna och ett halvt dussin par ögon stirrade på min vän.

-Nämen, det var då verkligen intressant att få träffa någon som vunnit högsta vinsten, och som talar om det också, sa damen bakom disken.

-Ja, sa min vän och höjde rösten, det var några år sedan jag vann den högsta vinst som kan vinnas. Jag blev frälst. Jag vann Jesus Kristus. 


Och nu till dej som läser det här: 

Du kan också vinna högsta vinsten. Men det verkligt sensationella är att du redan har vunnit denna vinst. Jesus Kristus är redan given åt dej. Men ditt misstag är att du försummat att ta ut vinsten.

Gör det nu genom att tro på Jesus, bed till Honom, överlämna dej till Honom. 

Jörgen Källmark

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards