Senaste inläggen

Av Evigt älskad - 25 januari 2010 09:11

"Efter en stund kom en samarisk kvinna för att hämta vatten och Jesus bad henne att få lite att dricka. Han var ensam just då för lärljungarna hade gått in till staden för att köpa mat. Hon blev förvånad över att en jude bad en samarisk kvinna som henne om vatten. Judarna brukade inte ens vilja ha något med dem att göra. Han svarade: Om du bara visste vilken underbar gåva Gud har i beredskap åt dig, och om du anade vem jag är, skulle du i stället be mig om det vatten som leder till liv.Men du har ju varken rep eller hink, sa hon, och det här är en mycket djup brunn. Varifrån ska du få det vattnet? Du är väl inte större än vår förfader Jakob? Kan du ge mig bättre vatten än det som han och hans söner och boskap tyckte så mycket om? Jesus svarade att de som dricker av det vattnet snart blir törstiga igen. Men det vatten jag ger dem, sa han, blir en ständig källa som väller fram inom dem och som alltid flödar med evigt liv."Johannes 4:7-14

Av Evigt älskad - 17 januari 2010 12:55

"Bättre knapphet och gudsfruktan än överflöd och oro" Ordspråksboken 15:16 "Bättre en handfull i lugn och ro än två händer fulla och mycket möda, ett jagande efter vind" Predikaren 4:6 Se till att du lever för rätt sak. Låt det inte bara vara tomhet. Han kallar på dig idag.

Av Evigt älskad - 13 januari 2010 09:11

När en människa går igenom tuffa saker och inte har Gud i sitt liv, vad mycket svårare det måste vara då. Alla har vi våra prövningar. Utan Gud skulle jag inte orka igenom det som människor i min  omgivning utsätter mig för just nu. Han går vid min sida. "Var inte rädd. Allt kommer att bli bra". Han vill finnas där för dig också. Är du beredd att släppa in honom? Jag lovar dig, han kommer att hjälpa dig och ta hand om dig. Han älskar dig.


"Gå in under mina villkor och låt mig undervisa er! Jag är mild och ödmjuk. Hos mig finner ni det som ger ert liv ro och vila, jag tvingar inga tunga bördor på er"

Matteus evangelium 11:29-30


Gud kommer antingen att lugna stormen eller låta stormen rasa medan han lugnar dig.

Gud lovar att gå med dig genom allt.



Av Evigt älskad - 10 januari 2010 13:01

"De som skådar upp till honom strålar av fröjd och deras ansikten behöver inte rodna av blygsel" Psaltaren 34:6. Jag känner dig nära mig. Alldeles här bredvid mig. Till dig får jag komma precis som jag är. Jag kan ingenting dölja, du vet varje tanka. Och du älskar mig trots allt. Vilken underbar nåd!

Av Evigt älskad - 5 januari 2010 17:13


"O vilket djup av rikedom och vishet och kunskap hos Gud! Hur outgrundliga är inte hans domar och hur outrannsakliga hans vägar"

Romarbrevet 11:33


Ingen har så mycket kunskap som Gud, kunskap om allt. När han skapade Adam gjorde han honom till sin avbild. Människan var tänkt att vara som Gud. Vi skulle ha Gudomlig härlighet. Vara starka, aldrig tappa orken. Det skulle inte finnas någon oro. Vi skulle få härska tillsammans med Gud. Så var det tänkt. Vi skulle bo i paradiset där allt var frid och fröjd. Tänk om det hade fått vara så.


Guds vägar är det ingen annan som vet. Det gäller att gå på rätt väg själv så att man inte missar målet. Paradiset som väntar... Vilken väg går du på?

Av Evigt älskad - 30 december 2009 10:36

Det här är en av mina kristna favoritsånger. Den är på finska. Jag vet inte om den finns på svenska. Den handlar om en man och ett barn som kommer till kyrkan. Barnet har mycket att fråga om och titta på. Predikan håller på länge och barnet blir till slut trött. "Far, jag skulle vilja gå hem nu. Far, jag är trött". Dem går mitt i predikan och personen som sitter kvar känner samma längtan inom sig. "Far, jag skulle vilja gå hem nu. Far, jag är trött". Vi har ett nytt hem som väntar på oss. Ibland är längtan dit väldigt stark och det är en stor tröst att veta att livet är mer än denna korta stund vi lever här på jorden.


Kirkossa

Av Evigt älskad - 28 december 2009 16:52

Nu är snart det här året slut. Jag hoppas att du haft ett bra år och att även nästa ska bli det. Du som haft det tufft. Jag ber Gud att vandra med dig genom allt svårt och jobbigt. Guds rika välsignelse till dig som läser detta. Glöm inte att han älskar dig. Om du inte ännu känner honom, kanske 2010 är året då det är dags att göra det :-) Lägg allt det gamla bakom dig och börja något nytt.

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards