Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Tvivla inte!

Av Evigt älskad - 26 oktober 2007 10:17

"Sannerligen, om någon säger till berget här: Upp och kasta dig i havet! och inte tvivlar i sitt hjärta utan tror att det skall gå som han säger, då blir det så"

Markus 11:23

 
 
Ingen bild

sara

28 oktober 2007 00:17

Men du får mig att undra om man måste vara tråkig som jesusvän???... Bara Bibeln hela tiden med citat på citat. Jag tror att Jesus uppskattar kreativitet istället, fina färger och sköna bilder, musik osv... glädje, sorg, liv, mm.... annars finns ju allt i Bibeln och då är bloggen över liksom!?

http://jesuslever.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jesuslever

28 oktober 2007 11:42

Nej, man måste inte vara tråkig som jesusvän :-) Det är din uppfattning att det är tråkigt, men för mig är det inte det. Om du läser alla inläggen så ser du att det inte bara är citat från bibeln. Ofta är det Gud som bestämmer vad jag ska skriva och då blir det ibland bibelcitat. Det är din uppfattning att bloggen är över. Jag hoppas att inte andra tycker det. Och det är ju du själv som valt att läsa i bloggen :-) Allt som sägs på möten i kyrkan osv kommer från bibeln. Vi får inte själva hitta på saker. Bibeln är viktig för kristna. Det finns många fina kristna sidor med bilder och färger. Det här är en blogg där jag bara tänkt skriva. Läs min presentation så ser du att det inte bara ska stå bibelcitat här. Till sist bara: Livet som jesusvän, som du så fint kallar det, är allt annat än tråkigt ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evigt älskad - 25 mars 2011 09:50

Hej   Här är texten till O Store Gud på finska.   Oi Herra suuri luoja maan ja taivaanSä kerran kaiken sanallasi loit.Ei kukaan toinen tällaista saa aikaan,Sä luotujasi aina auttaa voit     Mä tahdon riemuin Herraa ylistää.Hän suuri on,...

Av Evigt älskad - 1 juli 2010 12:29

Jag flyttar bloggen till en annan adress och annat namn A och O, Jesus och livet. Hoppas att du tittar in där   Gud välsigne dig   http://jesusochlivet.blogspot.com/ ...

Av Evigt älskad - 29 juni 2010 09:37

Jag tycker denna dikt av Kirkegaard är så fin. Hoppas du tycker om den. Herre, du som en gång vandrade på jorden och lämnade efter dig fotspår som vi skulle följa. Du som från din himmel ser ner till varje vandrare, styrker den trött...

Av Evigt älskad - 24 juni 2010 17:16

Låt godhet och sanning förbli hos dig. Bind dem kring din hals, skriv dem på ditt hjärtas tavla. Då blir du uppskattad för din klokhet av både Gud och människor.   Ordspråksboken 3:3-4     Tänk på detta. Ödsla inte tid på att vara ...

Av Evigt älskad - 23 juni 2010 09:58

Kristus fick möta lidande. Trots att han själv var fullständigt oskyldig och inte hade gjort någon som helst synd, fick han dö för oss och våra synders skull. Han gjorde det för att föra oss hem till Gud. Men trots att hans kropp dog fortsatte hans a...

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards