Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Evigt älskad - 18 februari 2010 09:33

Allting har sin tid. Så är det med allt i våra liv. Ibland vet vi precis vad som ska hända och ibland har vi ingen aning alls. Ibland vill vi att saker och ting ska hända med en gång, helst skulle det redan ha hänt. Men allting har sin bestämda tid.


"Allting har sin tid, livet har sin gång. Allting är skapat just för sin tid om det får ha sin tid" sjunger Carola i en av sina sånger. Och det stämmer precis. Allting har sin bestämda tid. Jag behöver inte jäkta på, försöka skynda på saker och ting för allt är redan förutbestämt i förtid. Så tror jag. Den enda som vet vad jag har framför mig är Gud. Han vet vilken ordning saker och ting kommer att ske i mitt liv och vad som kommer att ske. Men ändå är det inte han som styr mitt liv. På något sätt känns det skönt att veta att jag inte behöver oroa mig för saker och ting, inte behöver försöka skynda på saker och ting för allt kommer att ske när det är rätt tid för det.


Allting har sin rätta tid. Jag lever efter tron att Gud ger mig det jag behöver när jag behöver det. För vissa saker är det inte rätt tid nu, men jag vet att den rätta tiden kommer. Gud ger mig det jag önskar när jag behöver det, men det betyder inte att jag får allt jag önskar. Det måste vara i enlighet med Guds planer för mig. När jag var på ungdomsmöte för många år sedan i tonåren pratade pastorn om detta. Han berättade om en person som bad Gud om en ny cykel. Han bad och bad, men inget hände. Till slut blev han arg och besviken på Gud och frågade honom varför han inte fick bönesvar. Då svarade Gud: "Men du har ju inte berättat hur du vill att den ska se ut" :-) Detta betyder att Gud ger oss det vi vill ha, men vissa saker får vi själva bestämma hur dem ska vara/se ut. 


"Han vill ge dig vad du längtar efter och låter dig lyckas med alla dina planer

Psaltaren 20:5

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards