Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Evigt älskad - 19 februari 2010 08:53

Om Jesu liv kan du läsa i: Matteus, Markus, Lukas och Johannes evangelium i Nya testamentet i bibeln. Det står också om honom i resten av Nya testamentet. Jesus nämns även flera gånger i gamla testamentet.


Jesus är Guds son som han sände till jorden för över 2000 år sedan för att alla som tror på honom ska få evigt liv. Han föddes till jorden som en vanlig människa, men hade gudomlig makt från Gud att bota sjuka, uppväcka döda och göra andra fantastiska under. Jesus levde utan synd och stod emot varje frestelse. Gud hade gett honom en fri vilja, men han valde att följa Guds väg


Hans faders plan för honom var att han skulle ta på sig alla människors synder när han dog på korset. Det lidande som Jesus gick igenom innan och under korsfästelsen går inte att beskriva. Han blev slagen till oigenkännlighet trots att han var den mest oskyldiga människa, faktiskt den enda oskyldiga människa, som funnits.


Det kan verka hemskt att Jesus fick dö på korset, men tack vare honom kan vi få ett evigt liv i Guds rike. Korsfästelsen var bara början på allt som ska komma. Vi kristna tror på att Jesus en dag ska återkomma till jorden. Ingen förutom Gud vet när det blir och det är ingen idé att försöka spekulera i det heller. Därför är alla profetior om jordens undergång/Jesu återkomst bortkastade. Ingen kan räkna ut när det blir. Det enda vi kan göra är att vara redo ifall Jesus kommer under våran levnadstid...


Jesus är det dyra offerlamm som är livets ljus. Det är med honom allt började på nytt. Han bar alla våra bördor, misstag och fel. Det enda du behöver göra för att ta emot honom i ditt liv är att tro på vad han gjort för just din skull...


Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards