Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Evigt älskad - 1 mars 2010 14:37

"Ty hos dig är livets källa,

i ditt ljus ser vi ljus"

Psaltaren 36:10


Tänk att leva ett liv utan ljus. Att bara vandra i total mörker. Ibland är vi människor nere, vissa av oss i ett becksvart mörker. Vi tror att vi aldrig ska finna våran väg ut ur mörkret. Jag har varit där, vet hur det känns. Ändå når Guds ljus och kärlek in i detta mörker. Utan Guds ljus skulle jag inte vara någonting.

 

I Guds ljus ser jag ljus och blir själv till ett ljus som ska lysa över världen. Så om jag hamnar i mörker igen har jag med mig ett ljus som brinner för evigt. Då är inte mörkret becksvart för mig och jag behöver inte oroa mig för att ljuset ska brinna ut.

 

Tack Jesus, att du är mitt ljus!

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards