Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Evigt älskad - 12 mars 2010 09:37

"Låt honom få ta hand om alla era bekymmer och sorger, för han vill alltid ert bästa"


1:a Petrus 5:7


Jag behöver inte oroa mig för någonting, för Gud har befallt mig att kasta alla mina bekymmer på honom. Om man väljer att lita helt på Gud behöver man inte ensam bära bekymmer, stress och vardagens olika problem. Det krävs ödmjukhet att inse att Gud faktiskt bryr sig om. Man måste erkänna sina behov och be om hjälp. Livet kan vara tufft ibland. Jag har skrivit det tidigare, men skriver det ändå igen. Livet blir inte lättare för att man är kristen, men man har någon med sig hela tiden som hjälper en att klara livets utmaningar och prövningar. Mitt liv just nu är ganska tufft, men jag står fast i Gud. Belöningen som väntar mig är värd allt jag går igenom. Det gäller att ha rätt mål i sikte.


Fäst dina ögon på korset. Jesus dog där för just din skull. Och han vill att du ska kasta dina bekymmer till honom. Och om du inte orkar kasta dem, så går det lika bra att rulla iväg dem. Han älskar dig.   

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards