Alla inlägg under oktober 2007

Av Evigt älskad - 12 oktober 2007 08:46

" Jag ger dem evigt liv och de ska aldrig gå under. Ingen ska ta dem ifrån mig för min Far har gett dem till mig och han har större makt än någon annan. Ingen kan stjäla dem från mig"


Johannes 10:28-29


Jesus, håll mig kvar hos dig när det oväntade och oönskade händer och jag själv förlorar greppet. Gör mig trygg i vetskapen om att ingenting kan rycka mig ur din hand.


Ur: Vardagsord, Eva Magnusson 

Av Evigt älskad - 11 oktober 2007 10:52

"Lycklig den vars brott har förlåtits och vars synd har plånats ut!

Lycklig den vars skuld har avskrivits av Herren"


Psaltaren 32:1-2


Gud kan ge dig en nystart. Allt du behöver göra är att tro att han levde och dog för din skull.


Vad är drivkraften i ditt liv?


Jag vill leva mitt liv nära Gud. Leva och verka för honom. Drivkraften i mitt liv är Guds kärlek. Jag tror på en evighet tillsammans med Gud, det är min drivkraft.


Tror du verkligen att vi bara finns här på jorden en kort stund och så är allting en dag slut?

Av Evigt älskad - 10 oktober 2007 13:06

"Låt oss inte tröttna på att göra gott. Ty när tiden är inne får vi skörda, om vi inte ger upp" Galaterbrevet 6:9


Det här är Paulus ord från brevet till galaterna. När man ger pengar till dem som behöver det så betyder det inte att man nödvändigtvis får ett erkännande för det. Ändå gör man det för att det känns bra och man vet att man hjälper andra. Du blir välsignad av att hjälpa andra. Det känns härligt bara att veta att man gör något bra. Eller hur? Tänk vad en liten summa pengar kan göra stor nytta för människor i andra länder.


Jag vill önska dig glada givare Guds rika välsignelse

Av Evigt älskad - 9 oktober 2007 14:22

"Kom till mig så ska jag ge vila åt alla er som arbetar hårt och stapplar under tunga bördor.  Matteus 11:28


Släpp in Jesus

När Jesus kommer in i ditt liv har han med sig himlens sinnesro.


För några år sedan var jag framme för förbön på ett möte. Jag hade det rätt tufft just då. Kvinnan som bad för mig sa till mig innan jag gick och satte mig igen: "Vila i Jesus". Denna enkla mening var precis vad jag behövde höra just då. Den har följt mig sedan dess och varje gång det känns tungt vet jag att jag kan få vila hos Jesus. Han tar hand om mig. Han gör även det samma för dig, min vän. Vila i Jesus.

Av Evigt älskad - 8 oktober 2007 20:38


"I samma ögonblick som Jesus steg upp ur vattnet öppnade sig himlen och han såg Guds Ande komma ner som en duva. Och en röst från himlen sa: Detta är min älskade Son, den som jag har utvalt. Jag gläder mig över honom". Matteus 3:16-17 Ur: Handbok för livet, Nya testamentet.


Vet du vad Jesus var utvald för att göra? Jo, att ta på sig alla dina misstag på korset så att du kan få ett evigt liv tillsammans med honom. Visst är det fantastiskt :-) Jag hoppas du vill läsa mer om honom här i bloggen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards