Alla inlägg under november 2007

Av Evigt älskad - 13 november 2007 13:47

Om du bekänner att Jesus är din Herre och tror på att han dog just för dina synders skull är du redo att släppa in honom i ditt liv. Om du i ditt hjärta känner att du vill överlämna ditt liv till Jesus behöver du bara be en bön.

Bed bönen tyst för dig själv om du inte är ensam eller be den högt om du är ensam. Om du verkligen menar det du ber så förlåter Jesus dig alla dina synder och du får börja ett nytt liv i hans gemenskap.

När du ber denna bön öppnar du ditt hjärtas dörr för Jesus och får lämna allt det gamla bakom dig.


"Herre Jesus, jag behöver dig!

Jag har gått min egen väg och syndat mot dig.

Tack för att du har dött och uppstått också för mig.

Förlåt mig mina synder!

Nu öppnar jag mitt hjärta och tar emot dig som min Herre.

Ta över ledningen i mitt liv,

och gör mig sådan du vill att jag ska vara.

Amen"


Om du har bett bönen och verkligen menat den från ditt hjärta råder jag dig att ta kontakt med en kristen församling för att få hjälp att gå vidare i tron och för att bli delaktig i en kristen gemenskap. Du tillhör nu Guds stora familj. Tacka honom för ditt nya liv och känn hur all din börda, den last som du burit med dig, har lyfts bort från dina axlar. Nu bär Gud dig och varje gång du känner dig liten, ensam eller rädd kan du vända dig till honom. Han viker aldrig från din sida och han älskar dig i all evighet!


"Och jag är med er alla dagar till tidens slut"
Matteus 28:20


Några bibelställen att läsa:

Romarbrevet 3:23-24
Romarbrevet 6:23
Romarbrevet 10:9-10
Johannes 1:12
Johannes 6:40
Uppenbarelseboken 3:20

Av Evigt älskad - 13 november 2007 13:35

"Hjärtat dunkar

som ett kulsprutegevär.

Människors leenden

blir örfilar på min kind.

Men i skratten,

där bakom

anar jag svart luft.

De ger bara ut drömmar

som inte tar någon hänsyn

till livets verklighet.

De bara lockar och vill få mig

att krypa närmare spänningen

som inte är värd mossa en gång.

Då gör jag uppror,

vad är det för mening.

Er tid vänds upp och ner

då ni säger att svart är vitt,

var är verkligheten egentligen?

Bara en galning kan vara lycklig

i denna värld.

Så fråga mig inte om jag har valt rätt liv.

Världen är fientlig emot det alternativ

jag föredrar.

Jesus sa: Kom,

väg, liv och sanning det är jag

och jag har gått,

jag har gjort mitt vägval"


Lotta Kabrell


Oro

Av Evigt älskad - 12 november 2007 15:31

"Oro är ränta som betalas för bekymmer långt före förfallodagen"

W R Inge


När vi väljer att inte oroa oss i förväg och låter allting bara ha sin gång, upptäcker vi förvånade hur mycket det är som bara ordnar sig. Oroa dig inte i onödan. Gud finns där och tar hand om dig. Be Gud att göra dig mer bekymmerslös.

Av Evigt älskad - 11 november 2007 14:36

Idag är det fars dag. Idag är det många pappor som får presenter, förmodligen är en av dem en slips :-) och säkert även tårta. Men jag vill uppmärksamma en annan Far idag. Han där uppe i himlen. Han som är allas far. Han som alltid har tid för sina barn, som alltid tar hand om oss, som älskar oss oavsett vad vi gör. En far som alltid har tålamod med oss. Tack käre Far för att du älskar mig och alla andra människor på vår jord.


"Vår fader, du som är i himlen.

Låt ditt namn bli helgat.

Låt ditt rike komma.

Låt din vilja ske,

på jorden så som i himlen.

Ge oss idag vårt bröd för dagen

som kommer.

Och förlåt oss våra skulder,

liksom vi har förlåtit dem

som står i skuld till oss.

Och utsätt oss inte för prövning,

utan rädda oss från det onda.

Ditt är riket och makten och äran och härligheten i evighet"


Denna dagen är även en speciell dag för mig personligen. Idag har jag blivit välkomnad i min församling. Nu tillhör jag denna underbara skara syskon och känner mig verkligen välkommen där. Tack Far för att du ledde mig till just denna kyrka.

Av Evigt älskad - 10 november 2007 00:00

Ända till er ålderdom är jag densamme, och ända tills ni bilr grå skall jag bära er. Så har jag hittills gjort och jag skall också hädanefter hålla er uppe, jag skall bära och rädda er"


Jesaja 46:4

Av Evigt älskad - 9 november 2007 12:35

"Håll fred med alla människor så långt det är möjligt och kommer an på er"


Romarbrevet 12:18


Var inte långsint om du blivit osams med någon. Prata ut med personen. Vänta inte på att han/hon ska ta första steget, även om du vet att det är den andre som gjort fel.


Gå inte och lägg er osams. Prata ut om det som hänt. Livet är för kort för att ödsla bort på att bli osams med andra.

Av Evigt älskad - 8 november 2007 16:26

"En enda dag av fullständig vila kan göra underverk"


Skrivet av en som knappt fått sova på nätterna på sistone pga bebis som inte vill sova :-)


Vila i Jesus

Av Evigt älskad - 5 november 2007 11:27

Tack Mästare för att du stillar stormarna i mitt liv 

Tack Eviga kärlek för att du älskade mig redan innan jag var född 

Tack du Livets Ljus för att jag alltid får vandra i ditt ljus                                          

Tack Dyra Offerlamm för att du gav ditt liv för mig


Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards