Alla inlägg den 21 april 2008

Av Evigt älskad - 21 april 2008 09:33

Jesus säger i Johannes 8:12


"Jag är världens ljus. Om ni följer mig behöver ni inte treva er fram i mörkret, för detta ljus, som leder till liv, kommer att lysa upp er väg"


 


När man har gett sitt liv till Jesus vandrar man i hans ljus. Livet blir inte nödvändigtvis lättare för att man tillhör Gud. Jesus ger oss precis så mycket ljus att vi ser att ta nästa steg på livets vandring. Mer behöver vi inte. Vi litar på att Gud leder oss i sitt ljus. När man tar in Jesus i sitt hjärta fylls hjärtat med Guds ljus. Man har en låga i sitt hjärta som aldrig kommer att slockna. Mitt hjärta brinner för Jesus, som har gett mig av sitt ljus. Jag hoppas att även du, som läser detta, en dag ska låta Jesus - Livets ljus vägleda dig...



Jesus har smält bort mitt hjärtats is med sitt ljus. Det finns inget annat ljus i hela universum som är så underbar som hans. Jesus ljus gör oss vita som snö. Hans ljus tar bort varje felsteg som en människa gjort i sitt liv. Alla som tillhör honom kommer en dag att bära detta ljus. Kommer du att vara en av dem?

Presentation


Jesus älskar DIG och han vill finnas där för DIG för EVIGT. Den här bloggen har flyttat till
http://jesusochlivet.blogspot.com/

Budskapet här är det samma så stanna gärna kvar, lyssna och läs. Gud välsigne dig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kristen musik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Textruta

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards